Mało znane świąteczne piosenki.

Święta już coraz bliżej, ale niestety nie ma śniegu, jest szaro i ponuro. Może chociaż świątecznymi piosenkami uda się troszkę poczuć
świąteczną atmosferę. W radiu na pewno wszystkie hity lecą już od
dłuższego czasu, ale ja bardzo rzadko go słucham, więc jeszcze nie mam ich dosyć, a nawet jeśli to można posłuchać tych zapomnianych piosenek. Zresztą umieszczam listę takich, które nie są bardzo
popularne, może nawet niektórzy z Was wcale ich nie słyszeli.

  1. Elvis Presley – Winter Wonderland – bardzo przyjemna, radosna
    piosenka, kojarzy mi się ze świętym Mikołajem.
  2. Sia – Snowman – spokojna piosenka, wpada w ucho. Zresztą także
    inne piosenki z albumu „Everyday is Christmas” mogę polecić i na
    pewno znajdzie się jakaś dla Was, nawet właśnie ta z tytułu albumu czyli „Everyday is Christmas.”
  3. Coldplay – Christmas Lights – Piosenka bardzo mi się podoba, jednak tekst nie opowiada o radości płynącej ze Świąt, a wręcz odwrotnie, jest on bardzo pesymistyczny. Mimo tego lubię ten utwór.
  4. Frank Sinatra – Have yourself a Merry Little Christmas – nie wiem jak dla innych, ale mi sam głos Sinatry i chór w tle przypomina
    o grudniu, zimie. Więc nawet gdyby nie tekst, to miałabym
    świąteczne skojarzenia. Słowa odwrotnie do poprzedniego utworu są bardzo ciepłe i przyjemne. Wykonuje ją też np. Sam Smith, jeśli macie ochotę posłuchać troszkę nowszej wersji.
  5. Band Aid – To they know it’s Christmas – bardzo stary i ładny utwór, może trochę podobna, do tych piosenek, które są często puszczane
    w radiu.
  6. Dido – Christmas Day – bardzo lubię tą wokalistkę, więc nie mogło jej zabraknąć na mojej liście. Jest to krótka romantyczna historia, w całej piosence o Świętach przypominają mi jedynie dzwoneczki w tle oraz obietnica składana w refrenie, że wróci po ukochaną w Świąteczny dzień. Troszkę smutna, ale bardzo mi się podoba i przyjemnie słucha.
  7. Pentatonix – Little drummer boy – całkiem inna melodia, inne
    wykonanie niż poprzednie piosenki. Zdecydowanie się wyróżnia. Warto sprawdzić, jeśli jeszcze tego nie znacie.
  8. Maria Mena  – Home for Christmas – wolny, nastrojowy utwór. Nie dla osób, które mają ochotę na wesoły, skoczny kawałek.

To już wszystko, co chciałam polecić.  Chętnie dowiem się jakie są
Wasze muzyczne propozycje. Nie wiem czy będę miała jeszcze czas napisać coś przed  Świętami, więc  już teraz życzę wszystkim
radosnych, spokojnych i rodzinnych Świąt Bożego Narodzenia!

8 myśli na temat “Mało znane świąteczne piosenki.”

  1. To bardzo ciekawa lista świątecznych piosenek, zaintrygowałaś mnie i będę je sobie wyszukiwać. Po tytułach zupełnie nie kojarzę, ale gdy usłyszę muzykę, to może coś mi się przypomni 🙂
    Dziś spadł w Łodzi śnieg, ale zbyt długo się nie utrzymał, bo wieczorem już była chlapa.. Nie będzie „white Christmas”.. chyba, że w górach 🙂

    Polubione przez 1 osoba

  2. Mam wrażenie, że większość piosenek z tej najnowszej płyty Sii ma szansę stać się niedługo piosenkami o statusie kultowych. Jak tylko pojawiła się ta płyta, przesłuchałam całą kilka razy. Z Twojej listy nie znałam jeszcze utworu Band Aid – też bardzo ładny. Pozdrawiam i wesołych Świąt!

    Polubione przez 1 osoba

  3. Też mi się wydaje, że Sia bardzo szybko wskoczy na listy świątecznych przebojów, ale do tej pory jeszcze mi się nie znudziła 🙂 Dziękuję i również życzę wesołych, rodzinnych Świąt!

    Polubienie

  4. Mi w te święta towarzyszył Michael Bouble. Zarówno przy lepieniu pierogów jak i sprzątaniu. Odkryłam go 2 lata temu i od tamtej pory obowiązkowo w święta go słucham 🙂

    Polubienie

Dodaj komentarz